„Devětačtyřicetiletá žena chtěla přes internet prodat dětskou bundu za 50 korun. Na její inzerát se jí ozvala osoba vystupující jako žena, která o zboží projevila zájem. Pak se s prodávající dohodla na koupi dalšího dětského oblečení v celkové hodnotě 600 korun. Údajná kupující navrhla, aby jí prodávající oblečení zaslala přes Balíkovnu s tím, že ona uhradí kupní cenu i poštovné," popsala počátek podvodu policejní mluvčí Miroslava Glogovská.
Podvedená žena postupovala podle pokynů údajné kupující, nepřišlo jí na tom nic podezřelého. Přitom ale poskytla podvodnici své údaje. „Posléze poškozené přišel do e-mailu odkaz na stránky jevící se jako stránky Balíkovny. Po kliknutí na odkaz ve zprávě se objevila tabulka, která vyzývala k zadání čísla platební karty, platnosti a CVC kódu. Žena údaje vyplnila, protože stránky vypadaly věrohodně a nepřišlo jí nic podezřelé. Během noci dotyčné začaly na mobil přicházet zprávy z internetového bankovnictví o platbách a navýšení dočasného limitu pro platby," pokračovala policejní mluvčí.
„Ráno byl již účet bankou zablokován a žena tedy osobně zašla do své banky. Tam jí pracovník sdělil, že jí účtu odešly platby v celkové částce 287 tisíc korun," konstatovala Glogovská.
Policie přitom opakovaně upozorňuje na podobné podvody, vyzývá k opatrnosti při prodejích přes internet. „Podvodníci, kteří se vydávají za kupující, se snaží prodejce různými způsoby manipulovat k provedení různých plateb nebo k poskytnutí údajů k platební kartě. Nejčastěji pracují pachatelé s podvodnými platebními bránami, fiktivními přepravními společnostmi nebo falešným příjemcem. Prodávající by měl zbystřit vždy, když kupující navrhuje nestandardní způsob platby. Podezřelé samozřejmě je, pokud je na stránkách po prodávajícím požadováno, aby zadal údaje ze své platební karty," zopakovala rady Miroslava Glogovská.