„Do zóny jezdím často a také často čekám na nakládku. Pití, jídlo si vozím, ale záchod nebo sprcha by se hodily,“ sdělil řidič kamionu Karel Ulrich. Doprava materiálů a výrobků do a ze zóny probíhá výhradně po silnici prostřednictvím kamionů, železniční vlečka neexistuje. Denně se jich tak v zóně otočí desítky, někdy i stovky.
Kamioňáci se lepšího zázemí dočkají v příštím roce. „Aktuálně běží proces zpracování projektové dokumentace, zahájení stavebních prací předpokládáme zhruba v polovině roku 2023,“ sdělila mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková. „Počítá se s výstavbou zázemí pro řidiče kamionů, jehož součástí by měly být sprchy, toalety, prádelna a odpočinkové zóny s lavičkami,“ přiblížila. Odhad nákladů podle ní vzejde z projektu, skutečná cena pak bude zřejmá po soutěži na zhotovitele stavby.

Odstavné parkoviště vznikne na asfaltové ploše v jihozápadním okraji zóny. V místě, kde se napojuje na silničku mezi Triangle a Staňkovicemi takzvanou generálskou cestu, vyroste kruhový objezd. Kamiony budou stát v místech, po kterých pojížděla letadla mezi hlavní vzletovou a přistávací dráhou a úkryty nad Žiželicemi. Tam je nyní sluneční elektrárna, místo dráhy jsou továrny.
Vojenské letiště u Žatce ukončilo provoz v roce 1993, průmyslová zóna se začala stavět před dvaceti lety. Letiště má nově připomínat památník, na jeho podobu běží soutěž vyhlášená Ústeckým krajem. Zájemci mohou posílat své nabídky do konce října.