„Úsek chceme zprovoznit letos v srpnu, termín dokončení stavby zůstává podle harmonogramu, který byl dojednán a nebude se prodlužovat,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Následovat budou další úseky. „V příštím roce předpokládáme zahájení stavby zkapacitnění obchvatu Loun a Panenského Týnce, kde už běží stavební řízení. Další částí bude obchvat Chlumčan na Lounsku, kde se momentálně potýkáme s problematikou EIA, tedy vlivu stavby na životní prostředí. Zahájení je v plánu v letech 2019-2020,” popsal koordinátor D7 za ŘSD Václav Marvan.

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Výstavba nového úseku dálnice D7 u Postoloprt na Lounsku narazila na nečekaný problém. Jedna z kontrol, kterou ŘSD provedlo, odhalila, že most u Postoloprt neodpovídá požadavkům na odolnost na chemickou rozmrazovací látku. Dokončovaný most tak musela stavební firma částečně zbourat a postavit znovu.

Kvůli stavbě dálnice se pak musí v Postoloprtech o 25 metrů posunout i místní fotbalové hřiště. Obchvat Postoloprt se začne stavět v roce 2020.

Kompletní přestavba silnice I/7 na kapacitní dálnici D7 je pak v plánu do roku 2025. Stát ovšem ještě nemá vykoupené všechny pozemky v okolí autostrády. Dostavba D7 má podle ŘSD stát zhruba deset miliard korun. Přestavba přinese zkrácení cesty z Chomutova do Prahy až o 20 minut. „Očekáváme také zvýšení bezpečnosti silničního provozu, které se projeví ve snížení počtu dopravních nehod a v úsporách nákladů s nimi spojených,“ dodal Rýdl.

Kolony a zácpy na D7 u pražského letiště
Řidiči se vyhýbají dálnici D7