„Soutěž je určena všem, kteří chtějí podnikat, mají konkrétní podnikatelský záměr a nemají živnostenský list, a zároveň i těm, kteří se již do podnikání pustili a nepodnikají déle než 12 měsíců. Do soutěže tedy vždy uvítáme i ty, kteří se zúčastnili minulého ročníku," upřesňuje mluvčí projektu Markéta Kaclová.

Na rozhodnutí o nejlepším začínajícím podnikateli v soutěži Rozjezdy 2012 máte posledních několik dní. Mezi finalisty soutěže, kterou pořádá společnost T-Mobile a Deník je jejím mediálním partnerem, najdete velmi zajímavé osobní příběhy i firemní nápady: maminku ze Švihova, která vyrábí originální razítka, speciální oblečení vyvíjené pro vozíčkáře z Tlumačova nebo třeba alternativu sanitek v Ostravě.

Zvolenému projektu můžete pomoci k výhře 100 tisíc korun na investice do svého podnikání a dalších 50 tisíc korun v podobě balíčku na internetovou propagaci od partnera projektu společnosti Seznam. Hlasování na www.rozjezdyroku.cz/hlasovani končí 14. října a výsledky se dozvíme o 10 dní později.

Vítězi regionálního finále v Ústeckém kraji se stali s projektem Czech Homestays David Bíróczi a Hedvika Šťastná z Arnoltic na Děčínsku (na snímku při vyhlášení krajských výsledků Rozjezdů v ústeckém Clarion Congress Hotelu 11. července). První místo jim přineslo podporu do podnikání v celkové hodnotě 250 tisíc korun.

S jakým projektem uspěli? Firma Czech Homestays vzniká právě teď a bude zprostředkovávat ubytování v českých domácnostech. Umožní turistům poznat život místních obyvatel, ochutnat třeba domácí stravu.

David Bíróczi se do Rozjezdů hlásil už loni s projektem specializované incomingové cestovní agentury pro Čechoameričany, ale nepostoupil. „Součástí původního projektu bylo i ubytování v českých rodinách a právě při jejich shánění jsem si uvědomil, že tento ve světě běžný typ ubytování v České republice téměř neexistuje," vysvětluje podnikatel, jak vyladil původní záměr.

A proč se s Hedvikou Šťastnou rozhodli podnikat? „Vedla nás k tomu touha po seberealizaci a pracovní svobodě, životní zkušenosti a finančním zajištění."

„Kromě vytvoření cestovní agentury to je první velký úkol, plánujeme poskytovat další doplňkové služby, jako je třeba bezplatné cestovní poradenství a naplánování cesty nebo vytvoření cestovatelského portálu o České republice," přibližuje plány David Bíróczi.

Začínajícím podnikatelům vítězná dvojice z Arnoltic vzkazuje: „Nevzdávat se v případě neúspěchu, poučit se z chyb a zkoušet to znovu."

Výsledky celostátního finále Rozjezdů 2012 budou uveřejněny 24. října na Facebooku Rozjezdů a jejich webových stránkách.

Do finále postoupily tyto firmy a nápady:

• Czech Homestays (Ústecký kraj, Arnoltice, David Biróczi a Hedvika Šťastná) ubytování cizinců v českých domácnostech

• Káva na klíč (Liberecký kraj, Liberec, Kateřina Šumpíková) prodej a distribuce vlastní směsi pražené kávy, zásobování kanceláří i restaurací a kaváren

• Modrý rájcukrářů a pekařů (Olomoucký kraj, Prostějov, Břetislav Brablec) cukrárenský obchod

• Sedím si jako v bavlnce (Zlínský kraj, Tlumačov, Martina Václavíková) výroba a vývoj adaptivního oblečení pro vozíčkáře

• Novodobá „SANITKA" (Moravskoslezský kraj, Ostrava, Romana Tvarůžková) přeprava seniorů a hendikepovaných

• Lanový park Máj outdoor na dosah! (Jihočeský kraj, České Budějovice, Vojtěch Prokeš) lanové centrum s minimálními zásahy do přírody

• Generace Brno (Jihomoravský kraj, Brno, Elvíra Patáková) pečovatelské služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením v Brně a okolí

• Kids4nature (Vysočina, Jihlava, Vladimír Steinbauer) vybarvovací edukativní trička s náměty z ochrany přírody

• Veselá razítka (Plzeňský kraj, Švihov, Blanka Zemanová) výroba originálních razítek

• Masážní salón (Karlovarský kraj, Chodov, Vendula Novotná) kosmetický a masážní salón

• Aerial Filming (Královéhradecký, Nová Paka, Daniel Čermák) videa a fotografie snímané multikoptérou