Vítězem u nespokojených řidičů v Ústeckém kraji je úsek silnice číslo 255 na okraji Mostu. Velký pozor by si tak měli dát motoristé mezi Nemilkovem a Volevčicemi. Nejvíce se na současném zoufalém stavu zdejší poničené vozovky podepsal provoz těžké nákladní dopravy. Výsledkem je řada několikametrových výtluků. Informoval o tom projekt pojišťovny Generali Výmoly.cz, který zveřejnil výsledky 9. ročníku anticeny Nejhorší díra republiky.
Silnice se přitom objevila na webu Výmoly.cz už v roce 2017, přesto zůstává neopravená. Motoristé v kraji dále upozornili na dva úseky přímo v Ústí nad Labem. Jedním z nich je nyní už opravená silnice v ulici Karla IV., na rekonstrukci naopak stále čeká poničený povrch komunikace v ulici Rodinova.
„Jednou jsem si zkracoval cestu přes střekovskou ulici Karla IV. A neměl jsem to dělat. Ono těch děr tam bylo víc, ale ta nejhorší mě vytrestala. Raději jsem pak jel s autem na geometrii, protože ty rány byly strašné,“ okomentoval stav silnice majitel zánovní škodovky Bohumil Zeman.
MĚSTO O STAVU KOMUNIKACÍ VÍ
Sám ústecký magistrát přiznává, že stav silnic není uspokojivý. „Město má vůči opravám komunikací dlouhodobý deficit, proto se snaží z přebytku hospodaření vždy doplnit další prostředky. Ve schváleném rozpočtu na rok 2019 bylo na údržbu místních komunikací, jejich součástí a příslušenství určeno 57,498 milionu korun. V průběhu roku byl rozpočet v těchto položkách navýšen,“ reagovala mluvčí města Romana Macová.
Po už opravené ulici Karla IV. by se mělo dostat i na druhou „oceněnou“ silnici na Ústecku. „Lokální výspravy komunikace Rodinova jsou zahrnuty v plánu údržby na první pololetí roku 2020,“ dodala ústecká mluvčí. Mluvčí mostecké radnice se k anketě během čtyř dní nevyjádřila.
Ústecký kraj a Ředitelství silnic a dálnic dávají ročně zhruba dvě miliardy korun do oprav silnic včetně sanací zdí či oprav mostů. „Naším úkolem je opravovat prioritně silnice druhé třídy, následně třetí. Přestože investujeme hodně, peněz od státu stále není dostatek. Osobně ale musím říci, že se stav na silnicích v našem kraji radikálně změnil. Máme i opačný problém, kdy si nám lidé stěžují, že opravujeme silnice, které jsou podle nich dobré a opravené. Právě díky kvalitní diagnostice je ale nyní možné zakročit ještě dříve, než se vozovka dostane do havarijního stavu,“ podotkl nedávno náměstek ústeckého hejtmana pro dopravu Jaro-slav Komínek.
ROZBITÉ SILNICE SLEDUJÍ I POLICISTÉ
Závady na silnicích sleduje v rámci dohledu nad bezpečností a plynulostí silničního provozu i Policie ČR. Podle slov Šáry Poláčkové z Krajského ředitelství Policie Ústeckého kraje vyro-zumí policisté o závadě, která bezprostředně ohrožuje bezpečnost na silnici, jejího správce. „Obecně je možné říci, že bezpečný dopravní prostor, vyjádřený i technickým stavem komunikací, je významný pro klidný a plynulý silniční provoz. Apely obdobného charakteru tedy lze jen přivítat,“ dodala Poláčková.
VÝMOL STOJÍ PRŮMĚRNĚ 40 TISÍC KORUN
Do zmíněného projektu je aktuálně zapojeno přes pět tisíc aktivních uživatelů z celé České republiky a jejich počet nadále roste. Výmoly.cz navíc pomáhají předcházet značným škodám na autech.
„Pokud motoristé nemají havarijní pojištění, vjedou do označeného výmolu a své auto poškodí, musí opravu většinou hradit ze své vlastní kapsy. Průměrně taková 'srážka se silnicí' přijde až na 40 tisíc korun. S tím, jak rostou ceny servisních prací a přibývá čidel, senzorů a elektronických pomocníků v autech, očekáváme, že výše škody poroste,“ doplnil Jan Marek z pojišťovny Generali.
Anketa se věnuje silnicím II. a III. třídy, jejichž stav motoristé pravidelně monitorují.