U Loun se znovu posuzuje, jaký vliv bude mít dálnice D7 Praha – Chomutov na okolní přírodu. Konkrétně šestikilometrový obchvat města, který čeká rozšíření ze současných dvou na čtyři pruhy. Tzv. EIA proběhla už v roce 1994, kvůli novele zákona se ale celý proces musí zopakovat. To posouvá celou přípravu i vlastní zahájení stavby, podle současných termínů by se po dálnici u Loun mohli řidiči svézt někdy v letech 2020 až 2021.

Obchvat Loun patří mezi stovku dopravních staveb v ČR, u kterých se proces posuzování vlivu na životní prostředí musí znovu řešit. V případě dálnice D7 Praha – Chomutov se to týká i navazující části dálnice u Chlumčan mezi Louny a Sulcem.

Stavba dálnice. Ilustrační foto.
Výstavbu dálnice D7 nezdržují ekologičtí aktivisté. Přesto ji staví déle než D8

„Podle požadavků Evropské komise musí být pro stavby s dokumentací EIA podle zákona z roku 1992 vyhotovena dokumentace nová,“ sdělil Jan Studecký, tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat Loun na silnici Praha – Chomutov byl zprovozněn v roce 1999, v roce 2000 se otevřel navazující obchvat silnice Louny – Most. Obchvat Loun je ve dvou pruzích, už při jeho výstavbě se počítalo s jeho budoucím rozšířením na dálnici – tedy na čtyři pruhy.

Při dostavbě se zruší křižovatka Louny střed u Cítolib, křižovatka Louny západ se přestaví. Směrem na Zeměchy vyroste kruhový objezd, křižovatka tak dostane stejný tvar, jaký má při výjezdu na Most.

Kolona. Ilustrační foto.
Cestu do Prahy doprovázejí kolony aut, řidiči s nimi musí počítat do prázdnin