Obchvat města zprovozněný v roce 1999 se rozšiřuje do podoby čtyř pruhů, současná silnice I/7 se rozšiřuje vlevo ve směru na Chomutov. Doprava by se na nové dva pruhy měla svést v srpnu, pak se práce přesunou na nynější silnici. Podobně se stavěl nedávno zprovozněný úsek dálnice D7 u Panenského Týnce. Řidičům by šestikilometrový úsek dálnice u Loun, který mimo jiné zrychlí cestu do Prahy lidem ze Žatecka, Chomutovska a Mostecka, měl začít sloužit na konci jara příštího roku.

„Stavbu „D7 Louny, zkapacitnění obchvatu“ jsme zahájili v srpnu 2020. Nyní jednáme o možném zprovoznění levého jízdního pásu v září roku 2022 a zprovoznění pravého jízdního pásu na konci května 2023. Vlastní dokončení všech stavebních prací plánujeme v listopadu 2023,“ sdělila Dana Zikešová z chomutovského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Zhotovitelem jsou společnosti Eurovia CS a Herkul, práce si podle smlouvy vyžádají 773 milionů bez DPH.

Část pole, kudy povede dálnice D7 u Chlumčan, zůstala po celý loňský rok neobdělaná. Výstavba ale začne až letos.
Konečně. U Chlumčan se s téměř ročním zpožděním začne v únoru stavět dálnice

Úsek dálnice D7 vedoucí v blízkosti Loun je součástí souboru staveb, které zkapacitňují stávající dvoupruhovou silnici I/7 na čtyřpruhovou dálnici. Podobně by se v příštím roce měly začít rozšiřovat úseky kolem Slaného ve Středočeském kraji a v roce 2025 obchvat Postoloprt na Lounsku. Pouze dálnice u Chlumčan u Loun, jejíž zahájení je v plánu v únoru, vyroste mimo současnou trasu I/7. Celá dálnice D7 má být hotová v roce 2028.