Město Žatec požádalo o dotaci na výstavbu cyklostezky podél řeky Ohře. V délce sedmi kilometrů má vést městem a jeho nejbližším okolím. Sloužit má kromě cyklistů také pro stále populárnější in-line bruslení.

Město žádá o peníze z Regionálního operačního programu Severozápad. Úsek, který chce Žatec stavět, vyjde na třicet milionů korun. Pokud by město dotaci získalo, „ze svého“ by zaplatilo čtyři a půl milionu. Úsek, který se má v Žatci stavět, je součástí cyklostezky Ohře. Ta má vést po celém toku této řeky ze západu Čech do Litoměřic.

Sedmikilometrový úsek u Žatce má jeden konec pod Záhořím na levém břehu řeky, druhý pod Bezděkovem na pravém břehu. „Pochybuji při finančních možnostech kraje, že by se výstavba cyklostezky Ohře v nejbližší budoucnosti celá realizovala. Nebude pak cyklostezka u Žatce vést odnikud nikam?“ ptal se zastupitel Petr Čech na březnové schůzi žateckého zastupitelstva, kde se o podání žádosti o dotaci jednalo. „Na jednom konci na cyklostezku naváže cyklotrasa Chmelovelo mezi Žatcem a Nechranicemi, na druhém zase cyklotrasa mezi Žatcem a archeologickým skanzenem v Březně u Loun, která se bude v terénu značit letos,“ odpověděl mu místostarosta Jan Novotný.

V Žatci jsou potřebnější věci

Proti podání žádosti o dotaci byl zastupitel Aleš Kassal. „V prvopočátcích byla informace ze strany kraje podávána tak, že řadí cyklostezky mezi důležité projekty na podporu turismu, cestovního ruchu a vylepšení své image. Města měla poskytnout určitou technickou podporu a po výstavbě cyklostezky převzít a pečovat o ně. S tím jsem souhlasil. Nesouhlasím ale s tím, aby město akci předfinancovalo, dávalo do ní vlastní prostředky a ještě riskovalo, že vyhodí statisíce korun za přípravu, kdyby z projektu sešlo,“ sdělil Deníku. „Peníze jdoucí do cyklostezky bych investoval raději do potřebnějších věcí v Žatci,“ dodal.

Zastupitelé ale většinou hlasů rozhodli, že město žádost o dotaci na cyklostezku podá. Zda město peníze skutečně dostane, to by se mělo dozvědět za několik měsíců.