Každý den volá kominíkům nejméně pět lidí. Někdy se ale sejde i třicet objednávek. Na čekacích dobách je to znát.

„Dojíždíme všude, kam nás zavolají. Kvůli tomu občas musíme jezdit od čerta k ďáblu,“ říká kominík Roman Gaudl. „Čeká se týden, čtrnáct dní. Snažíme se dávat dohromady lidi z jedné lokality,“dodává.


Ani u jeho kolegů to není jiné.

„Nestíhám to. Kdyby dali vědět někdy v červenci nebo srpnu, tak mají teď klid,“ láteří kominík František Kofr. „Teď je čekací doba čtrnáct dní i tři týdny. To už ale klidně může dojít k problému,“ dodává.


Plno lidí přesto telefon nezvedne a kominíka neobjedná. „Lidí, kteří nevolají vůbec jsou mraky. Ti pak volají až když se něco pokazí,“ tvrdí František Kofr. V zanedbaných a nevyčištěných komínech přitom může začít hořet. To se potvrzuje pravidelně v průběhu každé topné sezony.


Kontrola komínů a jejich čištění je přitom povinností majitelů, správců či uživatelů budov. V případě požáru nedostanou majitelé nemovitosti od pojišťovny ani korunu, pokud nebyla řádně provedena revize komínů.


Letos zatím nemuseli hasiči k žádnému podobnému požáru vyjíždět. V loňských statistikách, však požáry spojené s topnou sezonou nechybí.

„V rodinných a bytových domech by se měl celý topný systém kontrolovat dvakrát do roka,“ informuje ředitel chomutovského územního odboru Hasičského záchranného sboru Valter Wrobel. Ten má jakési krédo, kterým jde předcházet požárům spojeným s topnou sezonou. To zní: „Bezpečně nainstalovat, bezpečně udržovat a bezpečně topit. To znamená předepsaným palivem.“