Prvky ze své přípravy jim ukazoval Vavřinec Hradilek, stříbrný olympijský medailista a mistr světa ve vodním slalomu. Jeho návštěvu, stejně jako trénink s bývalým skokanem na lyžích Janem Mazochem, si školáci vysloužili svou aktivitou v projektu Sazka Olympijský víceboj.

Jaké cviky si s vámi děti vyzkoušely?

Připravil jsem kruhový trénink. Děti si nejprve vyzkoušely pádlovací trenažér, na kterém trénuji v zimě. Pak jsme si zaposilovali, děti dělaly sedy lehy a já jsem jim při tom házel míč. Dále jsme skákali přes švihadlo a nakonec jsem jim pomáhal balancovat na gymnastickém míči.

Našel jste tu budoucí kajakářské naděje?

I když pádlování na trenažéru není jednoduché, tak to dětem šlo. Byly šikovné, některé obzvlášť šikovné.

Jaké dovednosti a schopnosti jsou pro kajakáře nutností?

Určitě síla v rukou, technika a vůbec pochopení pohybu při pádlování. Podle mě je nejdůležitější soužití s vodou, je nutné naučit se jí rozumět a vědět, jak se po ní nejlépe pohybovat, mít pro ni cit.

A co rovnováha?

Samozřejmě, kdybych neměl rovnováhu, tak bych se neudržel na lodi. Ale tu počítám do citu pro vodu. Pokud ho máte, tak se nepřevrhnete.

Jaký máte názor na přístup dětí ke sportu?

Obecně si myslím, že je přístup dětí ke sportu dobrý. Možná je můj názor zkreslený tím, že na akcích Sazka Olympijského víceboje potkávám děti s pozitivním vztahem ke sportu. Myslím si, že čím více sportovních projektů pro děti existuje, tím lépe.

Proto jste se stal ambasadorem víceboje?

Součástí tohoto projektu jsem od samého zrodu. Vždycky jsem chtěl nějak přispívat k větší sportovní aktivitě u dětí, takže když mě oslovili z Českého olympijského výboru, kývl jsem na to. Pro děti má projekt obrovský smysl, navíc máme spoustu výborných sportovců, kteří se do víceboje zapojují a děti tak motivují.

Trénink s olympioniky je odměnou pro nejaktivnější školy druhého pololetí ročníku 2015 Sazka Olympijského víceboje, jehož cílem je v průběhu běžných hodin tělesné výchovy zapojit co nejvíce žáků všech stupňů základního vzdělávání do sportování a zároveň děti motivovat k tomu, aby sportovaly i ve svém volném čase.

Napsala Barbora Žehanová.