Závod bude současně i Mistrovským závodem kolegů zNěmecka. Ten se jel původně vpískovně Písky Elsnic s.r.o. nedaleko Postoloprt. Bohužel vletošním roce nedal souhlas majitelům Báňský úřad a dva měsíce před plánovaným závodem tento musel být zrušen a nahrazen lokalitou která slouží jako motokrosová trať. Předpokládá se poměrně vysoká účast, která je dána právě účastí německých posádek.

Předběžně by se mělo závodů zúčastnit téměř 70 posádek. Převládat budou osmikolové Tatry 813 8x8 kterých by mělo být 18, což ještě nikdy na žádném ze závodů Mistrovství ČR nestartovalo. Diváci uvidí Mercedesy – Unimog což jsou nejmenší znákladních aut a to jak ve skupině S1 tak i ve skupině S2, kde jsou mimo jiné vozy Avia D31 i VIZA ROSS. Ve skupině S3 uvidí jak Tatry 137, Pragy V3S tak i Liaz žateckého Karla Voráčka. Skupina S4 kterou vletošním roce rozšířily dvě posádky vozu Ural zHorního Jiřetína u Litvínova a které jsou zatím na čele tabulky MČR a jezdí spolu se šestikolovými Tatrami 813 a 815. O své nepřijdou ani příznivci prototypů znichž každý je originál. Sekce budou mimořádně náročné zvláště na opravdu příkrých svazích.

Vyprošťovací technika tedy bude zcela určitě velice potřebná a bude i zpestřením celého závodu. Vdoprovodném programu by měli svoje umění předvést i nejmladší jezdci ze zdejšíhomotokrosového oddílu. Další závody se pak přesunou do Drnovic u Blanska a následně poslední závod se pojede vŠiklové Mlýně na Vysočině.