K tragédii došlo krátce před devátou hodinou ráno kousek za Kláštercem, na začátku stoupání směrem k Perštejnu. Pětačtyřicetiletý řidič BMW tu zřejmě na mokré vozovce nezvládl svůj vůz, dostal smyk a vjel do protisměru. Tam se srazil s Ladou Nivou, kterou řídil šedesátiletý muž. Jeho vůz vyletěl ze silnice a skončil mezi stromy. Řidič bohužel za volantem zemřel.

Šofér černého BMW utrpěl jen lehká zranění, přestože i jeho auto skončilo s rozmláceným předkem mimo silnici. S policisty prý na místě normálně komunikoval. "Okolnosti nehody jsou dále v šetření," dodala policejní mluvčí Marie Pivková. Část silnice byla zhruba tři hodiny kvůli vyšetřování a odstraňování následků nehody uzavřená.

Vážné následky měla i pozdější nehoda na silnici I/13, tentokrát v Chomutově. Řidič osobního auta, který jel ve směru na Most, kousek za výjezdem zřejmě také nezvládl řízení a s autem skončil na střeše. Na místě zasahoval i vrtulník, spolujezdec totiž utrpěl těžká zranění. "Letecky jsme ho transportovali na traumacentrum do ústecké krajské nemocnice," potvrdil mluvčí Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje Petr Bureš. Řidiče pak záchranka převela do nemocnice v Chomutově.

Pozor na aquaplanning

Přestože příčiny obou nehod jsou ještě v šetření, společným jmenovatelem se zdá nezvládnutí auta na mokré silnici. "Hodně to záleží na rychlosti jízdy a také hloubce dezénu na pneumatikách," poukazuje Jan Chvátal, majitel stejnojmenné autoškoly a pravidelný finalista soutěže o nejlepšího řidiče republiky. "Pokud má někdo na autě ještě letní pneumatiky nebo zimní s mělkým dezénem, drážky pak nestíhají odvádět vodu a dojde k takzvanému aquaplanningu. Auto se pak stane v podstatě neřiditelným, jde do smyku a v souvislosti s rychlostí to pak může mít vážné následky."

Rada pro mokré silnice? Prostá. "Mít pořádné pneumatiky, zpozornět a radši dát nohu z plynu. Vždycky je lepší o jet o deset kilometrů v hodině pomaleji než rychleji," dodává Chvátal.