Železniční přejezd v nákupní zóně Otvice závory nepotřebuje. Jsou o tom přesvědčení lidé ze Správy železniční dopravní cesty, která trať spravuje. A to i přes několik dopravních nehod, které se tu v minulých letech udály.

Ta poslední je z minulého týdne. Řidič Wolksvagenu vjel přímo pod vlak jedoucí z Jirkova do Chomutova. Naštěstí vyvázl jen s lehkým zraněním. Před šesti lety ovšem došlo na stejném místě k podobné srážce, po níž řidič auta zemřel. A rok předtím se tu střetl vlak s transitem, řidiče odvezli s těžkými zraněními do nemocnice.

Přes přejezd jezdí stovky aut denně. Jde o trať mezi Chomutovem a spodním nádražím v Jirkově, po níž jezdí jen asi dvacet vlaků denně. A už jsou zvyklí tudy jezdit pomaleji. Přesto je to zřejmě nejrizikovější železniční přejezd na Chomutovsku.

Podle správců železnice ale není nebezpečný samotný přejezd. „Nebezpečným se stává kvůli nezodpovědnému chování řidičů a chodců," podotýká Kateřina Šubová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

A nutno dodat, že podobně to vidí většina Chomutováků. „Co ti lidé dělají?? Bliká to na něj, zvoní to, vlaky tam troubí… tohle nikdy nepochopím…," podivuje se na facebooku Chomutovského deníku například Dejzi Svobodová. Další přidávají nepříjemná setkání s jinými nezodpovědnými řidiči. „Před dvěma dny proti mně jela ženská v autě, co při řízení koukala do tabletu," kroutí hlavou Radek Blacký.

O tom, že by na přejezd instalovala závory, SŽDC neuvažuje. „Je potřeba si uvědomit, že ani sebelepší zabezpečení není nic platné, pokud chodci a řidiči nedodržují zákony a pravidla," dodala Šubová. Dodala, že zmíněný přejezd je chráněn i označen dobře. Podle dřívějších odhadů SŽDC by stavba závor stála okolo tří milionů korun.