Nepříjemný zážitek má za sebou Martina Kročková ze Žatce. Při cestě autem jí na sedačce spolujezdce vzplál nedávno zakoupený mobilní telefon. Další nepříjemnost ji však čekala, když přístroj chtěla reklamovat u internetového prodejce, u kterého mobil letos v červnu pořídila.

„Jela jsem autem domů, telefon jsem měla položený na vedlejší sedačce na bundě vedle kabelky. Najednou se z telefonu začalo kouřit, cítila jsem smrad a byla jsem vyděšená, že bouchne. Zastavila jsem a vyhodila telefon ven z auta i s bundou,“ popsala svůj nedávný zážitek s telefonem Martina Kročková.

Přístroj se celý roztavil, žár poničil i bundu, na které ležel. „Je úplně propálená a tím pádem zničená. Když telefon vychladl, tak jsem ho opatrně sebrala, položila do kufru a jela domů,“ dodala Kročková.

Doma hned celý incident popsala internetovému prodejci Alza.cz, u kterého mobil koupila.

„Jeho reakce mě dost nepříjemně překvapila,“ řekla. Z oddělení péče o zákazníky jí totiž přišla odpověď, aby vše řešila přes soudního znalce. „Doporučuji Vám obrátit se na soudního znalce, který dokáže odhadnout stav zboží a vyhotovit posudek na náhradu škody,“ napsala jí Petra Jiřištová ze společnosti Alza.cz.

S takovou odpovědí se však majitelka telefonu zničeného v záruce nespokojila. „Čekala jsem, že mi mobil s omluvou vymění za nový nebo že mi vrátí peníze. A samozřejmě bych ráda dostala peníze i za zničenou bundu. Ale takováto odpověď mě naštvala. Opravdu nevím, proč bych si měla platit soudního znalce,“ sdělila Martina Kročková.

„Zrovna nedávno jsem četla článek, jak kvůli power bance vyhořel byt. Když bych neměla mobil jen na sedačce v autě, ale třeba v noci vedle sebe v posteli, mohlo to dopadnout daleko hůř. V kontextu s tím mě reakce Alzy nepříjemně překvapila,“ dodala.

CHYBU V KOMUNIKACI ALZA UZNALA

Redakce Deníku se obrátila na společnost Alza.cz, která svou chybu v komunikaci se zákaznicí uznala. „Za způsobenou chybu v komunikaci se velice omlouváme,“ sdělila mluvčí společnosti Alza.cz Patricie Šedivá.

„V případě uplatnění reklamace doporučujeme zákazníkům postupovat standardně, což znamená přinést, případně poslat fyzicky zboží na provozovnu a reklamovat klasickou cestou. Postup a všechny možnosti máme uvedené na internetu. Zákazník může využít i reklamace on-line, nicméně i tak musí reklamované zboží zaslat na naši provozovnu,“ vysvětlila.

Alza.cz však není výrobce ani autorizovaný servis, telefon tak musí vždy zaslat na odborné posouzení do specializované instituce, která je oprávněna posouzení vydat. „Přeje-li si zákazník reklamaci uspíšit, může se na autorizovaný servis obrátit přímo. Kontakt je opět na našich internetových stránkách,“ doplnila mluvčí Šedivá.

Martina Kročková zatím zničený telefon na provozovnu prodejce neposílala. „Čekám, zda se mi z Alzy někdo ozve s vysvětlením, jak si mám předchozí informaci vyložit. Dosud se tak nestalo,“ poznamenala zákaznice.