Ke dvanácti dopravním nehodám vyjížděli hasiči v Libereckém kraji během úterý. Ve většině případů se jednalo o pomačkané plechy, nebo vozidla, která se vlivem mokré vozovky dostala mimo komunikaci.

Nepřiměřená rychlost

I tak ale hasiči poskytli předlékařskou první pomoc sedmi účastníkům dopravních nehod," uvedl Jan Mandl, mluvčí Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje.

Šárka Poláčková z ústeckého policejního ředitelství uvedla, že dopravní policisté v Ústeckém kraji vyjeli k řešení 48 dopravních nehod a havárií. Těžce zraněni byli 2 lidé a lehké zranění utrpělo 11 osob.

Nejčastější příčinou dopravních nehod byla nepřiměřená rychlost, a to ve 22 případech. Pod vlivem alkoholu byl 1 účastník dopravní nehody.

Většina nehod je způsobena tzv. způsobem jízdy, tedy řadou faktorů neopatrnosti. Přes tři tisíce policií evidovaných nehod v Ústeckém kraji za 1. pololetí to dokazuje.

Zbytečně vysoká rychlost, ale také nedání přednosti v jízdě, se vyskytují v obou případech za půl roku pouze v 800 případech. Dokonce rizikové předjíždění je v minimálním počtu, jenom 98 případů.

Pokud v úterý bylo nejvíce nehod vlivem nepřiměřené rychlosti, má na to vliv úterní mokrá vozovka při téměř celodenním deštivém počasí.

Nepozornost končí náhlou nehodou

Většinou stačí i krátká nepozornost na bezproblémové suché silnici, aby došlo k nehodě. Např. 22. července dopoledne na silnice I. třídy č. 13 v katastru obce Kladruby, v levotočivé zatáčce 800 m před sjezdem na Zabrušany došlo ve směru na Bílinu k dopravní nehodě.

Podle dopravní policie řidička osobního vozu VW Lupo v důsledku nepozornosti najela s vozem na pravý okraj silnice a strhla řízení vlevo.

V důsledku toho narazila řidička s autem do levých svodidel. Od nich se odrazila a vyjela vpravo mimo silnici. Havarovala tzv. přes střechu.

Technická závada jako příčina dopravní nehody nebyla na místě ohledáním zjištěna. Příčinou nehody nebyl ani alkohol.

Při nehodě došlo k lehkému zranění řidičky. Byla převezena vozidlem rychlé záchranné služby do nemocnice v Teplicích.