Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Motorkáři nejsou dárci orgánů, ale normální řidiči

Ústecký kraj - Z deseti tisíc nehod v Ústeckém kraji v roce 2016 se jen 114 týkalo řidičů motocyklů a mopedů. Pro zajímavost: na 100 nehodách se podíleli lidé na jízdních kolech.

20.6.2017
SDÍLEJ:

Dopravní nehoda, ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Od začátku roku zahynuli v Ústeckém kraji na silnici už tři motorkáři. „Nehody způsobily chyby při řízení," uvedl vedoucí ústecké krajské dopravní policie Jiří Ušák.

Naposledy zemřel motorkář v sobotu 10. června. „Na silnici 2. třídy ve směru Komořany - Litvínov narazil řidič motocyklu při vyhýbání do stojícího auta a ještě do dalšího vozu. Motocyklista na místě zemřel," uvedla Ludmila Světláková z mostecké policie.

ZRADIT MŮŽE I SILNICE

Ušák upozorňuje, že není pravda, že mezi největší hazardéry na silnici patří právě motorkáři. „Dodržují předpisy jako ostatní. Na deset tisíc nehod vyšetřovaných policií v Ústeckém kraji v roce 2016 se jenom 114 týkalo řidičů motocyklů a mopedů. Pro srovnání, 100 osob se podílelo na nehodách na jízdních kolech," zdůraznil Ušák.

Motorkáře může zradit i silnice. „V letním horku může motocykl při ostřejší zatáčce dostat na asfaltu smyk, když se chce řidič rychle vyhnout náhlé překážce," upozorňuje Ušák.

K bezpečnosti motorkářů přispívají také drahé kombinézy a odolné helmy. Nelze šetřit ani na rukavicích a botách.

„Je to nutnost. I když to na první pohled může vypadat divně, když kolem vás v létě jede nabalený motocyklista." Ani barevné kombinézy nejsou znaky marnivosti. Na silnici musí být lidé na motocyklu vidět. „Za zhoršené viditelnosti pomůže i reflexní vesta. Správné nošení helmy může snížit riziko úmrtí o 40 procent," radí Ušák.

BOURAJÍ I NA MOPEDU

Do konce května policie v Ústeckém kraji evidovala také 2 nehody malých mopedů s 1 těžkým a 1 lehkým zraněním. K nehodám došlo v obcích. S malým motocyklem do 50 ccm jsou spojeny 4 nehody s 3 lehkými zraněními. Také v obci. Ale většina motorkářů havaruje v kategorii silnějších motocyklů.

Celorepublikové statistiky za rok 2016 jsou optimistické. Loni zahynulo při nehodách 60 motocyklistů. Oproti roku 2015 tak došlo k rapidnímu poklesu počtu obětí o třetinu. Vlastní vinou zemřelo v ČR 29 jezdců a 31 zemřelo naopak cizím zaviněním.

„Ze statistik vyplývá, že pravděpodobnost úmrtí při nehodě je pro motorkáře 24krát vyšší než pro cestující v autě," upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Dopravní psycholog Jiří Seidlic má stejnou zkušenost s motorkáři jako s řidiči aut. „V chování motorkářů a řidičů aut není rozdíl. V obou případech platí: čím mladší, tím je řidič náchylnější k riskování. Nepřekvapí, že nejvíce vybodovaných řidičů k nám chodí ve věku do 30 let," řekl Seidlic.


Autor: František Roček

20.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Vlaky na trati do Klášterce čeká pětidenní výluka

Hana Aulická Jírovcová (vlevo) a Tereza Hyťhová se zúčastnily setkání v rámci akce Deník-bus.
70

Diplomacie i cit pro řešení problémů. Ženy míří do vysoké politiky

Jirkovanku obtěžuje bývalý přítel. Vyhrožuje, že jí ublíží

Chomutov - Mladík nerespektuje ani soudní zákaz přiblížení k obydlí ženy. Dokonce už byl za podobné chování nedávno odsouzen.

ANKETA: Zrušili byste zákaz kouření v restauracích?

Ústecký kraj - Patnáct zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím osmi stran v Ústeckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

Ježci nabírají kila. Zvládnou to i bez lidí

Chomutov - Lidé často v dobré víře odnesou ježka do záchranné stanice, přestože pomoc nepotřebuje.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení