Dálková výuka nejmenších je zkouškou pro všechny. Při on-line hodinách se učitelům nedaří navázat kontakt se všemi žáky. Stíhají toho probrat méně. Výuka se navíc neobejde bez přímé podpory rodiny. U notebooku či mobilu tak s dítkem sedí i máma, táta či babička a pomáhají mu. Po skončení výuky si rodiče přečtou seznam úkolů v informačním systému a splavně pokračují dál: procvičování psacího písma, čtení, sčítání, odčítání.

Kdo není na ošetřovném, ale pracuje z domova, má práce dvě: svou, ve které nemůže ubrat a „asistenta pedagoga“, v níž musí přidat. Každá třída těchto školáků se nafoukla. Už to není učitel plus 25 žáků, ale učitel plus 25 žáků plus 25 rodičů.

Naštěstí jsou on-line hodiny k dobru alespoň v tom, že prvňáci a druháci neztrácejí kontakt. Kromě toho, že jim nedávají zapomenout na nějaká pravidla, se na chvíli vidí s dětmi. Znát konkrétní datum, kdy tato fáze skončí, by ale pomohlo všem.