Žáci ze ZŠ Krátká v Klášterci nad Ohří, kteří svého učitele nominovali, si museli připravit nějakou zajímavou obhajobu, která nesměla trvat déle než pět minut. Měli co nejlépe ukázat proč vybrali právě jeho a proč právě on by měl vyhrát „Zlatého Ámose.“


Do České Lípy kde se konalo regionální kolo soutěže, se vydal tým ve složení Karla Kindla (předseda žákovského parlamentu), Dominika Medka a Kateřiny Koritarové. Připravili si scénku – rozhovor televizní reportérky se dvěma žáky, z nich jeden je určitým „rebelem“, který mluví proti panu učiteli a druhý nominaci svého učitele obhajuje. Na konci této scénky přednesli báseň – ódu na svého učitele.


Potom všichni, včetně pana učitele, předstoupili před porotu. S odbornou porotou měli zhruba čtvrthodinový rozhovor. „Žáků se například ptali, proč nominovali právě mě. A já porotě odpovídal na otázku - co bych změnil, kdybych se stal ministrem školství,“ popisuje průběh rozhovoru Radimerský.


Jak sám učitel přiznal jeho postup je hlavně zásluha žáků. „Chtěl bych zde upřímně poděkovat svému týmu. Žáci předvedli opravdu skvělý výkon ať už při obhajobě, tak rozhovoru s porotou. Můj postup je hlavně jejich zásluha a já si jejich úsilí velice cením,“ říká Radimerský, který o postup „bojoval“ s paní učitelkou Bohumilou Rýznerovou ze ZŠ na Písečné v Chomutově. Do semifinále mohl totiž postoupit z okresu pouze jeden pedagog.


Semifinálové kolo proběhne 10. března 2009 na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR v Praze. Do hlavního města pojede Michael Radimerský pouze sám bez svého týmu. Je teď jen na něm, jestli na porotu v Praze zapůsobí a dostane se do finále.
„Udělám proto vše, abych do finále postoupil. Ne pro vlastní ego, ale naopak chci postup vybojovat pro své žáky, pro svoji školu a město,“ dodal sympatický učitel.

Autor: Pavla Gavdunová