První limitovaná edice se objevila v létě roku 2020. Podle odborníků tak Lidl netradičním způsobem testoval sílu své značky, která například v České republice patří mezi obchodními řetězci k nejoblíbenějším. V nabídce se objevily mikiny, trika, tepláky či pantofle a o vše byl neobvyklý zájem.
Vedení společnosti sice s úspěchem počítalo, ale přiznalo, že je mohutný ohlas překvapil a zájem zákazníků překonal očekávání. Stejná situace jako v Česku byla také v jiných zemích.
„Kolekce Lidl slavila úspěch také v zahraničí, na základě kladných reakcí jsme proto předpokládali úspěch i v rámci České republiky,“ řekl Deníku mluvčí společnosti Tomáš Myler. Podle informací Lidlu se nejlépe prodávala trička a barevné pantofle.
Zájem překonal očekávání
Merchandise produkty, tedy zboží opatřené nepřehlédnutelným logem Lidlu, bylo brzy vyprodáno a v internetových bazarech se začalo prodávat za několikanásobně vyšší ceny.
„Zájem zákazníků o módní kolekci s logem Lidl předčil naše očekávání a některé produkty zařazené v rámci první nabídky se vyprodaly v řádu několika dnů,“ uvedl Tomáš Myler. Společnost proto asi za dva měsíce přišla s další nabídkou.
Tentokrát limitovanou edici rozšířila o další produkty, nově se objevily například dámské legíny, kšiltovky a sportovní doplňky, například míč.

Další edice přišla na trh v roce 2021, a také ona rychle mizela. „Bomba! Budou zase ty žlutý pantofle?“ reagoval tehdy na Facebooku jeden ze zákazníků. Zákazníci si postupně vedle oblečení mohli pořídit také doplňky, například ledvinky nebo potítka.
Mezi nejúspěšnější zboží těchto edicí se zařadily Lidl tenisky. Stal se z nich neuvěřitelný hit, po němž toužili všichni vyznavači streetstylu. Odrazilo se to i na jejich ceně. Původně stály 15 eur, ovšem později se v internetových bazarech prodávaly téměř za 2300 eur.
V závěru loňského roku se v nabídce objevila vánoční kolekce, která obsahovala zimní žakárové svetry se stromky či sněhovými vločkami a vskutku nepřehlédnutelným logem Lidlu. Také tyto svetry se vyprodaly během několika dnů.
Vedení řetězce už v roce 2020 uznalo, že za neobvyklým zájmem nemusí být jen nadšení pro módu a styl, nebo touha odlišit se prostřednictvím limitované kolekce.
„Předpokládáme, že pro řadu zájemců je kolekce zajímavá určitou recesí a produkty s logem Lidl mohou pro mnohé posloužit i coby vtipný dárek lidem, kteří v našich prodejnách či na e-shopu nakupují,“ připustil mluvčí Lidlu.
Nahrává se anketa …
Spojení módy a značky supermarketu
Důležité však bylo, aby si kolekce s logem stále držela nádech vyjímečnosti. „Výrobky prodáváme vždy jen určitou dobu a měníme design tak, aby byla zaručena exkluzivita. Byli jsme zároveň první, kdo se zdánlivě nemyslitelným přišel: se spojením módy se značkou supermarketu,“ připomněl Tomáš Myler.
Kolekce s logem supermarketu se postupně rozšiřovala.
Podle jeho slov je obecně větší zájem o pánské oblečení, nejvíce prodaných kusů společnost eviduje u sportovních ponožek, ale největší ohlas mají tenisky v barvách Lidlu.
„Aktuálně máme v nabídce například ponožky, pánské boxerky a ledvinky, více výrobků plánujeme nabídnout od léta,“ dodal mluvčí.
Vedle vyznavačů stylu, fanoušků Lidlu a recesistů se však v reakcích na kolekce objevily i hlasy zcela negativní, které mimo jiné společnost obviňovaly, že dělá z lidí chodící reklamní sloupy, nebo že nabízené oblečení je ošklivé a zcela nenositelné.

„Jako vtip dobrý. Ale tohle si nemůže nikdo normální koupit,“ objevilo se mezi reakcemi. „Děláte si legraci? Ja vám mám dělat reklamní poutač a ještě za to platit?“ ptal se jiný člověk a podobně zněly i další komentáře.