Zaparkovat večer na některém z jirkovských sídlišť je bez porušení předpisů často nemožné. Radnice přesto nepočítá s tím, že by do rozšíření nebo stavby nových míst letos investovala.
„V Jezerské ulici jsme parkoviště rozšířili o šestnáct míst, v ulici Karla Hynka Máchy o 53 míst a v Krátké ulici vzniklo nové parkoviště pro 39 aut,“ vypočítává největší loňské investice do parkování referentka vztahů k veřejnosti jirkovské radnice Eva Braumová. „Na rok 2007 se s rozšiřováním nebo budováním nových parkovišť nepočítá.“
Jenže parkování v Jirkově je stále jen pro řidiče s pevnými nervy. Často musejí jezdit několik minut okolo paneláků, aby našli slušné místo. „Někdy zaparkuji i tam, kde se to nesmí. Dvakrát už jsem dostal botičku, ale ono kolikrát vážně není kde,“ krčí rameny Karel Nový, který bydlí v centru města.
Chomutovský deník se rozhodl problém trochu rozhýbat. Radnici poslal návrh na volné plochy na sídlištích v centru města, o obtížném parkování se bude hovořit i dnes při Dni s Deníkem na jirkovském náměstí. Do diskuze, která začíná v 15 hodin, je pozvaný také zástupce radnice.
Parkovacích míst na jirkovských sídlištích je akutní nedostatek. Volné plochy tu přitom jsou. Deník jich několik vytipoval a předložil radnici. Jaký je jejich názor na naše návrhy (viz mapa)?

  • 1.) Roh hlediště u hřiště klubu FC Slovan Jirkov

  • Deník: Je jenom minimálně využíván, stačilo by posunout plot a povrch upravit. Vzniklo by cca 20 míst.
  • Radnice (odpovídá Lenka Pfafflová z Odboru majetku města a útvar investic): Dle Katastru nemovitostí je tento pozemek neznámého vlastníka a v případě převodu na město Jirkov (po provedení majetkoprávního šetření) je nutno se obrátit na Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových.
  • Cena za převod pozemku není známa předem. Pokud by byla akce městem schválena v rozpočtu, je nutno nechat zpracovat projektovou dokumentaci a vyřídit stavební povolení (ostatně jako u všech dalších ploch).
  • Výsledek: Radnice zatím o převod nepožádala, navíc okolní pozemky jsou klubu FC Slovan Jirkov.

  • 2.) Prostor okolo a nad říčkou Bílinou

  • Deník: Dalo by se rozšířit současné parkoviště směrem k řece, další varianta je přemostit řeku betonovými panely tak, aby se dalo parkovat i nad ní. Mohlo by vzniknout až 50 míst.
  • Radnice: Myšlenka vybudování parkovacích míst v této lokalitě byla městem Jirkov řešena již v minulosti. Bohužel vybudování parkoviště zde nebylo možné, a to z důvodu nutnosti zachování ochranného pásma horkovodu, který je v zeleném pásu podél řeky uložen, a ochranného pásma řeky.
  • Jelikož je největší ochranné pásmo cca 5 m, nebyl zde dostatek místa pro budování zálivů na parkovací místa.
  • Výsledek: Nerealizovatelné.
  • 3.) Travnatý pozemek vedle současného parkoviště u supermarketu Tesco

  • Deník: Nejjednodušší řešení na pohled. Stačí jen upravit povrch. Mohlo by to vzniknout cca 30 míst.
  • Radnice: Vybudování parkoviště v této lokalitě město Jirkov rovněž řešilo v minulosti. Pozemek je ve vlastnictví společnosti AV BOHEMIA Praha spol. s r.o., která je bohužel v současné době v likvidaci. Dne 5. dubna 2007 se odbor majetku města a útvaru investic písemně obrátil na likvidátorku této společnosti, zda a za jakých podmínek by bylo možné tento pozemek odkoupit za účelem výstavby parkoviště.
  • Výsledek: Největší šance pro řidiče! Město se bude snažit pozemek koupit a parkoviště tu postavit.
  • 4.,5.,6.) Vnitřní bloky paneláků

  • Deník: Největší potenciál co do plochy, vznikly by tu desítky parkovacích míst přímo u paneláků. Musely by se však vyřešit vjezdy a především by se zabrala plocha určená pro hraní dětí. Na druhou stranu už odtud byly hrací prvky odstraněny.
  • Radnice: S vybudováním parkovišť v těchto lokalitách doposud město Jirkov nepočítalo a nepovažuje je ani za prostory vhodné k parkování vozidel.
  • Dvory panelových domů jsou jediným možným prostorem pro bezpečné hraní dětí, proto jsou zde vybudovány zpevněné hrací plochy (často uprostřed dvora). Většina původních hracích prvků dětských hřišť byla sice v nedávné době odstraněna, ale město Jirkov zde počítá s vybudováním nových dětských hřišť.
  • Řešení vjezdů do obytných lokalit by též nebylo z důvodu širších dopravních vztahů optimální. Dosud jsou přístupy řešeny pouze pro pěší a ostatní plochy jsou tomu přizpůsobeny.
  • Stálým požadavkem občanů - zejména rodičů dětí - je budování hracích ploch pro děti, kterých je ve městě stále nedostatek. Zrušením či výrazným omezením nejvhodnějších ploch pro hraní dětí (navíc v centru města) bychom tuto situaci podstatně zhoršili.
  • Výsledek: Nerealizovatelné.