Změny exteriéru jsou relativně střídmé, ale přesto jasně postřehnutelné. Nový nárazník s většími průduchy a širší blatníky, mají spolu s novou kapotou podtrhnout šířku vozu. Podobně je tomu i vzadu, kde Porsche přepracovalo nárazník a dodalo 3D nádech širokým světlům, spojeným úzkým LED pruhem. Hlavními hvězdami jsou ale přední světlomety. Už ve standardu budou mít všechny Cayenne aktivní světla Matrix LED, za příplatek jsou potom světla HD Matrix LED, která mají každé 32 000 světelných pixelů, a umí ještě daleko jemněji upravovat světelné kužely v závislosti na situaci a okolní dopravě.

Za zmínku stojí také tři nové barvy laku nebo nabízený odlehčovací paket pro karosářské provedení SUV Coupé, který odlehčí vůz o 33 kilogramů. Velké SUV obouvá kola o rozměrech od 20 do 22 palců.

Na vůz se můžete podívat také na oficiálním videu:

Zdroj: Youtube

Uvnitř se odehrála spousta změn po stránce ergonomie. V rámci zaměření na řidiče se několik často používaných ovládacích prvků přesunulo na volant nebo do jeho bezprostředního okolí. Páčkou pod volantem se tak nastavují hlavní funkce asistenčních systémů a volič převodovky se výrazně smrsknul a přesunul na palubní desku. Skoro celá palubka je dále věnována displejům. Jeden zahnutý a opticky vyčnívající je přímo před řidičem, další je klasický displej infotainmentu uprostřed, a vůbec poprvé dostal Cayenne také multimediální displej pro spolujezdce.

Navzdory rozsáhlé digitalizaci však Porsche zachovalo i mnoho klasických fyzických ovladačů a odkazuje na to, že mechanická a haptická odezva je při ovládání auta stále důležitá. Stejně tak je důležitý čistý vzduch v kabině. Vůz je vybaven pokročilou filtrací a využívá prediktivní navigaci, aby automaticky zapnul vnitřní recirkulaci před vjezdem do tunelů. Pokud senzory ve filtru zjistí zvýšený výskyt prachových částic, nechají pak vzduch vícekrát přefiltrovat.

Novinkou je technologie podvozků. Základní adaptivní podvozek, využívající ocelové vinuté pružiny, má nové elektronicky řízené dvoukomorové tlumiče. Přepracování se dočkal také příplatkový vzduchový podvozek s citelnějšími rozdíly mezi jednotlivými jízdními módy.

Koncept Porsche Caynne Convertible
Porsche Cayenne bez střechy bylo jen konceptem. Naštěstí....

Základ motorové palety tvoří třílitrový šestiválec s turbem, naladěný na 353 koní a 500 Nm, tedy o 13 koní a 50 Nm více oproti předchozímu modelu. Stejný motor je také základem pro plug-in hybridní Cayenne E-Hybrid. Zde má spolu s novým elektromotorem kombinovaný výkon 470 koní. Kapacita trakční baterie se zvýšila na 25,9 kWh, takže Cayenne umí na elektřinu ujet až 90 kilometrů.

Milým překvapením je ovšem osmiválec, který u verze Cayenne S nahrazuje stávající šestiválec. Čtyřlitr se dvěma turby má 474 koní a 600 Nm, tedy o 34 koní a 50 Nm více než předchůdce. Jak s karoserií SU, tak SUV Coupé, akceleruje vůz z nuly na sto za 4,7 sekundy a zvládá maximální rychlost 273 km/h.

Přesto má Porsche v záloze ještě i mnohem výkonnější verzi Turbo GT, byť ta se na trhy v EU kvůli emisím nedostane. Turbo GT bude k dispozici výhradně jako SUV Coupé a výkon čtyřlitrového osmiválce je zde zvýšen na 659 koní. Z nuly na sto sprintuje Cayenne Turbo GT za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 305 km/h.

Svou premiéru pro veřejnost si facelift třetí generace Cayenne užil na právě probíhajícím autosalonu v čínské Šanghaji. Výroba bude probíhat i nadále ve slovenské Bratislavě.