Na první pohled však třída E nadále zůstává klasickým sedanem. Má tříprostorovou karoserii s dlouhou kapotou a kabinou usazenou hodně vzadu, a celkově na délku měří 4 949 milimetrů. Rozvor je potom 2 961 milimetrů, což znamená i zlepšení vnitřního prostoru. Řidič se spolujezdcem si polepšili v oblasti prostoru nad hlavou, vzadu se potom prodloužil prostor pro nohy, i šířka v oblasti loktů. Kufr má objem 540 litrů.

Nová je maska, propojující mříž chladiče se světlomety. Nové „éčko“ tak odkazuje na plně elektrické modely EQ. Samotná světla jsou již ve standardu LED, za příplatek potom Mercedes přihodí i dynamická světla Digital Lights s projekční funkcí nebo osvětlení rámečku masky jako takové. Zajímavým detailem jsou také kliky schované ve dveřích tak jako u třídy S.

Dvoumístný kabriolet Mercedes 230 SL má přezdívku Pagoda. Vyráběl se v letech 1963 až 1971.
Pagoda má 60 let. Mercedes slaví kulatiny úžasného roadsteru 230 SL

Chytřejší interiér

Uvnitř je možné vybírat ze dvou uspořádání displejů. V základním uspořádání je zde jeden displej před řidičem a druhý dotykový uprostřed. Za příplatek lze však objednat MBUX Superscreen, který prakticky celou palubní desku spojí do jednoho celku se třemi displeji. Vedle toho řidičova a prostředního, nachází se tu ještě displej pro spolujezdce.

Mercedes také zdůrazňuje, že díky změně architektury, používající jeden výkonný procesor pro všechny aplikace, má být kompletně celá palubní elektronika rychlejší a plynulejší na ovládání. Novinkou je také rozšířené ambientní osvětlení, které umí dělat „živou hudbu“, nebo pět kamer namířených na posádku, které umožňují nejen nahrávat video a pořizovat selfie, ale třeba se spojit s ostatními skrze videokonferenční aplikace. Některé aspekty komfortu posádky dostala do rukou umělá inteligence a k mání jsou i nové programy v rámci Energizing Comfort a Energizing Coach.

Snadnější a komfortnější jízda

Mercedes samozřejmě nezapomíná ani na oblast asistenčních systémů řidiče. Nechybí tak nejmodernější podpůrné systémy vedení v pruzích, adaptivní tempomat s funkcí jízdy v koloně, rozsáhlý parkovací asistent a další vychytávky.

Podívejte se na světovou premiéru nového Mercedesu na videu:

Zdroj: Youtube

Komfortní interiér se nese i na vlně udržitelnosti. Vůbec poprvé dostane Mercedes třídy E třeba recyklované materiály do výplní sedadel, zvýšil se podíl recyklovaných plastů nebo třeba vlny, využívané na čalounění.

Inovovaný podvozek přichází buď s klasickými pružinami a adaptivními tlumiči, případně ve vzduchovém provedení, udržujícím stálou světlou výšku a neustále monitorující tlumící síly obou náprav. Zejména pro parkování a městské manévrování je důležité také zatáčení zadních kol. To snižuje poloměry otáčení v nízkých rychlostech a zároveň zvyšuje stabilitu ve vyšších rychlostech.

Polovina motorů jako plug-in hybridy

A na závěr motory. Pro Evropu má Mercedes připravené tři mild-hybridní motorizace a dále tři plug-in hybridy.

Za mild-hybridy je to přeplňovaný benzínový dvoulitr E 200 o výkonu 204 koní a točivém momentu 320 Nm a vznětový E 220 d o výkonu 197 koní a točivém momentu 440 Nm. Ten druhý lze koupit i jako E 220 d 4Matic s pohonem všech kol. Všem motorům dělá společnost startér-generátor, který má sám o sobě 23 koní a až 205 Nm točivého momentu.

Plug-in hybridy jsou E 300 e, kde čtyřválci o výkonu 204 koní a 320 Nm pomáhá ještě elektromotor o výkonu 129 koní a točivém momentu 440 Nm. Systémový výkon tak činí 313 koní a točivý moment 550 Nm. V nabídce je s pohonem zadních nebo všech kol.

Českým ženským autem roku je Mercedes-Benz GLC, bodoval ve všech disciplínách

Vrcholem je potom motorizace E 400 e 4Matic. I tady je čtyřválcový dvoulitr, tentokrát však sám o sobě s výkonem 252 koní a točivým momentem 400 Nm. Elektromotor má nadále 129 koní a 440 Nm. Kombinovaný výkon pak činí 381 koní a 650 Nm.

Všechny plug-in hybridy mají baterii o kapacitě 25,4 kWh a nabídnou tak čistě elektrický dojezd i přes 100 kilometrů. Nabíjet se bude buď z klasického wallboxu o výkonu 11 kW, případně skrze volitelný systém rychlodobíjení s výkonem 55 kW.

Výroba nové třídy E bude probíhat v německém Sindelfingenu, prodeje budou zahájeny letos v létě.