Nové Topolino je vzhledově dost svérázné. Velký podíl na tom má fakt, že se jedná o technického sourozence Citroënu Ami. I Topolino je tedy pohledem legislativy vlastně elektrickou čtyřkolkou, kterou lze v mnoha zemích řídit už od 16 let. Fiat šel ovšem v odlišování svého nového modelu ještě dál.

Roztomilá příď poměrně jasně evokuje moderní podobu Fiatu 500, střecha je plátěná skládací, ale poněkud diskutabilním prvkem je absence dveří. Místo nich má Topolino jen „provazy“ jako v kině nebo divadle. Je těžko říci, jestli se dveře objeví alespoň třeba v rámci příslušenství, ale celkem by je to chtělo. Otevřené auto je sranda během léta, ale jsou okamžiky, kdy chcete být před vrtochy počasí dobře chráněni.

Topolino je zatím k vidění jen na jedné fotce. Na videu se ale můžete podívat na detaily Citroënu Ami

Zdroj: Youtube

Fiat bohužel nenabídnul pohled do interiéru, ale z fotky je patrné, že je auto dvoumístné. Což je pochopitelné vzhledem k tomu, že Topolino vychází z Citroënu Ami, který má na délku necelých 250 centimetrů. Koneckonců auto je zamýšleno čistě do městského provozu, takže spíš než na přepravní kapacitu je důraz kladen na vnější rozměry, manévrovatelnost a parkování.

Zatím neznáme ani technické parametry, opět ovšem můžeme vyjít z těch, které nabízí Citroën Ami. O jeho pohon se stará elektromotor s výkonem 8 koní, se kterým se malé vozítko rozjede na legislativou omezenou rychlost 45 km/h. Akumulátor o kapacitě 5,5 kWh pak stačí k dojezdu kolem 70 kilometrů na jedno nabití. Lze se domnívat, že specifikace Fiatu Topolino budou totožné.

Společným příjezdem na náměstí k mešitě Hagia Sophia v Istanbulu jízda 23 českých veteránů vyvrcholila.
Pozor, jedou Češi. Cestu jim umetla turecká policie, s krávami si poradili sami

Fiat si od Topolina slibuje, že opět probudí v mladých lidech z velkých měst lásku pro auta a mobilitu. Cílem pochopitelně není ani tak náš trh, jako spíš trhy v jižních zemích. Vedle toho, že se bude Topolino prodávat za sympatickou cenovku, bude také nabízeno formou pronájmů a sdílení.