Sociální sítě mohou být ošemetné. Teď má právě problém s Instagramem bývalá ministryně financí Alena Schillerová. Za státní peníze zaměstnávala kameramana a fotografa, kteří jí vyráběli příspěvky. Dáma je terčem posměchu a lid se táže, kolik zaplatila vizážistům, kadeřníkům a dalším zkrášlovačům.
Takže autor bude působit jako Ďáblův advokát, když zde napíše, že ne vše je špatně. Proč?

Sociální sítě můžeme považovat za pokušení a za zlo. Dějí se tam vyložené špatnosti, když se tudy šíří zprávy o čipování skrze vakcíny. A dějí se tam i kuriozity. Například dvou set kilová slečna si nechává platit za fotky, na nichž je zakleslá ve dveřích či v židli. Jiná, štíhlejší, zas prodává vodu, v níž se koupe. Pozor, tyto příklady nemají nic společného s usedlou propagací Aleny Schillerové. Tu totiž nechceme zatracovat zcela.
Pokud totiž toužíme dát zvlášť mladším lidem vědět, že žijeme a co děláme, musíme použít Instagram a Facebook. (Tik tok při nejlepší vůli zatím nelze politikům doporučit.) Paní ministryně se nejspíše inspirovala svým stranickým šéfem Andrejem Babišem. Nevedla si tak dovedně jako on, leč poměrně dobře.

Spor je o ony dva milióny ze státního. Podívejme se na to takhle. Každé ministerstvo, každý státní úřad si platí hordy lidí, kteří o něm mají psát a fotit. Až na výjimky vytvářejí nesrozumitelné tiskové zprávy a nečitelné brožury. Jejich práce je k ničemu. Pokud chce šéf něco k světu, zaplatí si externí agenturu. Paní Schillerovou a díky jejímu Instagramu i ministerstvo financí lidé aspoň trochu viděli.
Ale dost obhajoby. Plat měla solidní a bylo by čestné, kdyby si platila skromnější fotky a videa ze svého. Pro nové vládce ale může být aféra inspirující. Mohli by se podívat, co jejich komunikační oddělení skutečně vytvářejí a zjistí-li, že nemnoho užitečného, notně uspořit.