Americká společnost Parker Hannifin, přední výrobce komponentů pro hydraulické a pneumatické systémy, chce do svých závodů v ČR přesunout výrobní linky z několika evropských zemí. V Chomutově, kde dnes zaměstnává 370 lidí, chce kvůli rozšíření výroby přijmout do léta dalších 80 zaměstnanců. Půjde především o dělníky a specialisty. V Sadské na Nymbursku chce pak do tří let vytvořit sto nových pracovních míst. ČTK to sdělila Jana Kulísková, která firmu mediálně zastupuje.
V Sadské prozatím Parker Hannifin jedná o rozšíření výrobních prostor. „S rozběhem výroby v nových prostorách bychom rádi začali v horizontu dvou let," vysvětlila své plány firma.

Přesun pomůže lidem bez práce

Nová pracovní místa v Chomutově by mohla přispět k výraznému zlepšení situace na tamním pracovním trhu. „Je to pro nás dobrá zpráva, neboť právě vysoká nezaměstnanost náš region velmi tíží. Společnosti přeji, aby našla kvalifikované zaměstnance a aby se jí i nadále v Chomutově dařilo. Město je připravené aktivně spolupracovat s touto společností tak jako doposud," řekl ČTK k záměru chomutovský primátor Jan Mareš (ČSSD).
S mírou nezaměstnanosti 12,3 procenta je Chomutovsko osmým okresem s nejvyšší nezaměstnaností v zemi. Na začátku února hledalo v regionu práci bezmála 10.900 lidí, pro které měly úřady jen 234 volných míst. Na jedno volné místo tak připadá v okrese zhruba 47 nezaměstnaných, horší je v Ústeckém kraji situace už jen na Děčínsku. Nymburk je na tom s mírou 8,7 procenta podstatně lépe než Chomutovsko.

Změna kvůli efektivitě

Přesuny výrobních linek Parkeru se týkají Rakouska, Nizozemska a Finska, kde zůstane zachován vývoj produktů. V dalších evropských závodech zatím společnost vyjednává se zástupci odborů. Celkový počet pracovních míst ve výrobě by měl ale v rámci Evropy zůstat zachován. Firma chce výrobu sjednotit kvůli logistice, vyhnutí se duplicitám ve výrobních programech a rovněž kvůli snížení nepřímých výrobních nákladů.
Parker Hannifin ve 48 zemích světa zaměstnává přes 60.000 lidí. V České republice působí od roku 1991, výrobu rozjela v roce 1994 v Sadské, o dva roky později otevřela závod v Chomutově. V Sadské vyrábí těsnění pro značky Airbus, Bosch nebo TRW. V Chomutově připravuje součástky pro Volvo, Daimler, Iveco nebo John Deere.