Když jedete do centra Jirkova přes nový kruhový objezd – přejíždíte i po dlažbě? Sedm z deseti řidičů ano!

Stačilo u kruhového objezdu půl hodiny stát a pozorovat provoz, aby si to Chomutovský deník ověřil.

Z těch, kteří jeli z Chomutovské ulice a zatáčeli směrem k autobusovém nádraží, to byli skoro všichni. Nikomu se totiž nechce tolik brzdit, trhat volantem doprava, pak pomalu točit doleva a pak zase ostře doprava, když se dá jednoduše levou stranou auta najet na kamennou dlažbu a projet kruhákem skoro rovně.

„Ano, dělám to,“ potvrdil řidič Mirek z Jirkova, který tudy jezdí denně z práce. I další oslovení Jirkováci se k tomu, byť často neochotně, přiznávali. „Je strašně úzkej, problémy tam mají všichni a autobus se tam snad ani nemůže vytočit,“ hájila se dáma ve středních letech, která si nepřála své jméno uvést.

Podle úředníků je ale všechno v pořádku. „Všechny parametry kruhového objezdu jsou v souladu s normami, jinak by nemohlo být vydáno stavební povolení a následně kolaudace,“ uvedla k tomu Martina Cermanová z útvaru investic.

Osobní auta mají využívat jen asfaltový pruh, jen nákladní mohou případně přejet kamennou dlažbu, pokud jim asfalt nestačí. Jak Cermanová dodala, celková šířka pruhu v kruhovém objezdu je osm metrů.

Kruhový objezd měl v lokalitě zpomalit automobilový provoz, což se rozhodně povedlo. Úplně bez problémů ale kruhový objezd také nevznikal, také proto u něj tak dlouho stály cedule, které řidiče varovaly, že stále projíždějí stavbou.

Nejdřív se protáhla samotná stavba, protože někteří řidiči jezdili přes nedostavěný objezd tak rychle, že dlažbu poškozovali. Pak město některé drobné věci reklamovalo – dělníci museli předělat několik obrubníků, přeskládat dlažbu v chodníku (vodící pás pro vozíčkáře), posunout dopravní značky či odvodnit část silnice tak, aby tam nevznikaly louže. Také vyměnili litinový poklop v prstenci objezdu za betonový.