Dosud se občané mohli přihlašovat pomocí textové zprávy, teď k tomu přibyla rezervace mailem a lze ji provést i osobně. „Je to další krok v elektronizaci služeb poskytovaných veřejnosti magistrátem. Občanům umožníme pohodlnější objednání a rychlejší vyřízení toho, co potřebují," vysvětlil tajemník magistrátu Theodor Sojka.
U objednání přes SMS se změnilo číslo, na které se žádosti posílají. Pokud někdo pošle požadavek na staré číslo, dostane upozornění na změnu. Postup zůstává stejný, k objednání stačí jedna zpráva SMS ve správném tvaru a druhá potvrzující dohodnutý termín. Namísto textové zprávy je možné poslat i e-mail, a to ve stejném tvaru. Domluvit si schůzku na magistrátu lze i přes rozhraní Můj portál. Po prvotní registraci a ověření emailové adresy si lze vybrat z nabídnutých termínů.
Občané, kteří nemají v oblibě nové technologie, mohou využít k objednání služeb pracovnic informačního servisu v přízemí magistrátu. U okénka si domluví termín a agendu, následně dostanou lísteček s datem schůzky a kódem, kterým se prokáží při následné návštěvě.
Nový systém umožňuje i hromadné rozesílán textových zpráv občanům, kteří o to budou mít zájem. Například informace o kvalitě ovzduší.