Skejťáci chtějí získat peníze na opravy skateparku v chomutovském Eldorádu s pomocí crowdfoundingového webu hithit.com. Doufají, že se díky dárcům podaří shromáždit sedmdesát pět tisíc korun. Na jedné hromádce se ale musí sejít do dvaceti osmi dní, jinak lhůta vyprší a dosud vložené peníze se budou muset vrátit dárcům. Zatím přispěli dva lidé celkem šesti stovkami.

Respekt skaters

„Pokud nám poskytnete podporu, pomůžete tak zrenovovat jeden z nejlepších skateparků v republice a získáte si naše uznání, respekt a všichni skaters ze severu Vám budou zavázáni," slibuje dalším přispěvatelům za chomutovské skejťáky Luboš Kocourek. Ten je předsedou spolku Northskateunion, který nedávno získal areál v majetku města do pronájmu. Jeho členové se už totiž nemohli dívat na to, jak po osmi letech existence chátrá, zastarává a stává se nebezpečným.

Na vlastní nebezpečí

„To platí hlavně pro dolní část areálu, kde jsou překážky z plechu a dřeva a který chceme obnovit jako první," zmínil Kocourek. Jezdci tam trénují, ačkoli je nebezpečný. „On je ale vstup na vlastní nebezpečí do celého areálu ," podotýká s úsměvem předseda spolku. Obnovit chce postupně celý areál, včetně velkého bazénu.

Co mohou, to si skejťáci opravují sami a finančně by mělo vypomoct i město. „Chceme ale zkusit získat peníze i přes internet. Buď to vyjde, nebo ne," uvedl Luboš Kocourek.

Peníze přes internet

Město si jejich snahy cení. „Skejťákům jsme areál předali s tím, že se o něj budou starat, udělají nějaké menší opravy, překážky a podobně. Tohle je jejich další snaha," okomentoval mluvčí Jan Rödling. „My to oceňujeme, snaží se přinést vlastní peníze," dodal.

Přispět je možné na webu hithit.com stovkami, tisíci nebo i maximální částkou sedmdesát pět tisíc korun. Dárcům je za vklady slíbena symbolická odměna. Od pivka zdarma přes vstup na jakoukoli akci ve skateparku a piv, co se do hrdla vejde až po celoroční reklamu nastříkanou na betonových zdech skateparku. Pokud se včas nepodaří vybrat celou částku, dárcům se vrátí příspěvky zpět.

Co umí hithitHithit propojuje kreativní lidi s těmi, kteří je chtějí podpořit. Plní sny umělcům, kreativcům, designérům, vývojářům, géniům. Je to nová, inspirativní forma propojení obchodníků s klienty. Obě strany navážou jedinečnou spolupráci.
Každý projekt má na shromáždění požadované částky maximálně 45 dní. Pokud se mu to nepodaří, nedostane ani korunu. Tím jsou chráněni všichni zúčastnění. Žadatele o příspěvky to nutí nastavovat si reálné cíle a motivuje je to k co největší mobilizaci komunity. Jejich fanoušci zase mají jistotu, že na produkt, který podpořili, nebudou čekat nesmyslně dlouhou dobu.