„Chci změnit tvář Chomutovských novin,” sliboval těsně po volbách Milan Märc (Severočeši.cz ). Rok se nic zásadního nedělo, možná na jeho slib dojde teď. Věci se daly do pohybu.

Radní totiž vypověděli smlouvu s firmou Strategic Consulting, která poslední dva roky pro magistrát Chomutovské noviny zajišťovala takzvaně na klíč. Už měsíc předtím ji v radniční kanceláři, kde měli její pracovníci zázemí, vystavili nájemné. Teď přišel řez definitivní.

Chceme lepší a levnější

Bylo vedení města nespokojené? Považuje současný model za příliš drahý? Přímou odpověď dokázal dát právě Märc. „Ano, podle mého názoru Chomutovské noviny nevypadají tak, jak by vypadat měly a jsou drahé,” zopakoval svoji kritiku, kterou se netajil ani při vstupu do koalice. Vadí mu, že město nemá v novinách odpovídající prostor pro inzerci a také jednostranný politický obsah. „Částečně se obsah zlepšil, ale opozice v nich stále nemá prostor, pořád jsou to víc koaliční noviny než Chomutovské,” dodal.

Primátor Jan Mareš byl v odsudku novin opatrnější, nicméně potvrdil, že vedení města jim chce dát jiný formát. „Máme to i v koaliční smlouvě, že budeme Chomutovské noviny řešit. Stejně tak se chceme podívat na cenu,” řekl, i když upřesnil, jestli je ta současná podle něj vysoká.

Sami či někdo jiný?

Firmě, která noviny dělá teď, běží tříměsíční výpovědní lhůta. A přestože radnice je podle primátora připravená vydávat noviny i sama, připravené už je nové výběrové řízení. To budou radní teprve schvalovat.

Je možné, že soutěž bude trvat déle než tři měsíce, proto zmíněné myšlenky na vydávání vlastními silami. „Může se ukázat, že je životaschopné, abychom vydávali noviny sami a pak nebude třeba hledat jinou cestu. Ale já i někteří kolegové bychom rádi viděli jiné formáty, jak mohou takové noviny fungovat,” dodal Mareš s tím, že to si slibuje právě od výběrového řízení.

Kdo dostal padáka?

Zakázku na vydávání Chomutovských novin získala firma Strategic Consulting v roce 2009, když se jako jediná přihlásila do výběrového řízení. O tom ale nevěděli třeba ani opoziční zastupitelé. Firma před získáním této zakázky pomáhala primátorce Řápkové a radnici s medializací projektu Záchranný kruh a boje proti neplatičům. Tehdy se také cena za vydávání zvýšila z dvou milionů (v roce 2007) na 3,3 milionu korun (2009). Argumentem tehdy byl větší rozsah a kvalitnější papír.